جهت اطلاع از نحوه برگزاری کلاس‌ها و رزرو وقت بصورت تلفنی تماس بگیرید.

رنگساژ چیست؟

رنگساژ چیست؟
فهرست مطالب

رنگساژ چیست؟ زیبایی رنگ مو شما حاصل زحمت‌های متخصص رنگ و مش در سالن آرایشی و زیبایی است. با گذشت زمان و شستشو مداوم موها، معمولا مشکلاتی چون بی رنگ شدن، کدری، کم شدن براقیت و شفافیت مو به وجود می‌آید. به همین دلیل بسیاری از افراد رنگساژ را به شما توصیه می‌کنند.

مشکلاتی اصلی رنگ کردن، کدر شدن و یا زردی موهاست. از طرفی دیگر، ممکن است با گذشت چند روز و یا بر اساس بازخوردی که از اطرافیان می‌گیرید، نظرتان راجع به رنگ موی انتخابی تغییر می‌کند. رنگساژ کردن مو یکی از تکنیک‌های رایج و مهم در زیبایی مو است که با استفاده از آن زردی موها را از بین می‌رود و ظاهر شفاف و براق اولیه رنگ موی خود را مجددا بدست می آورید.

رنگساژ چیست؟

موها که در ابتدا رنگ یا مش می‌شوند، خیلی شفاف و زیبا هستند ولی پس از مدتی زیبایی و شفافیت اولیه خود را از دست می‌‌دهند. در این هنگام یک رنگساژ دوباره زیبایی و شفافیت را به موها باز می‌گرداند. رنگساژ همان رنگ موی ضعیف شده با مقدار مناسبی آب است که بر روی موهای دکلره یا مش شده قرار می‌گیرد و آسیب کمتری به موها وارد می‌رساند.

رنگساژ چیست؟

انواع مو رنگساژ چیست؟

رنگساژ در واقع همان رنگ مو است که با مقداری آب قدرت آن کمتر می شود، به همین دلیل آسیب کمتری به مو می‌رساند. با رنگساژ می‌توان هر بار یک تنوع جذاب در رنگ موی خود ایجاد کرد و شفافیت و براق بودن رنگ موی فعلی خود را حفظ یا افزایش داد. ما بهترین مرکز آموزش آرایش دائم در تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

موقت

رنگساژهای موقت به صورت شامپوهای رنگی، ژل، موس و اسپری قابل تهیه و نحوه استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. نحوه استفاده ار آن به صورتی است که وقتی از حمام بیرون آمدید، مقدار مناسبی از رنگساژ موقت مو را روی موهای مرطوب و نم‌دار خود قرار دهید و به خوبی شانه کنید تا در تمام مو پخش شود. معمولا این مدل رنگساژ تا یک هفته اثر آن بر روی موهای شما باقی می‌ماند و نیازی به شستشو ندارد.

نیمه موقت

به صورت شامپوهای رنگی و رنگ مو است، که معمولا بین 3 تا 4 هفته باقی می‌ماند. در رنگساژ نیمه موقت مقداری رنگ مو با واریاسیون و اکسیدان مخلوط می‌شود و در آخر مقداری آب اضافه کرده تا قدرت آن را کم کند.

تفاوت رنگ مو و رنگساژ

رنگ مو رنگساژ
ترکیب با اکسیدان ترکیب با آب و اکسیدان
موها خشک باشد موها مرطوب باشد
ماندگاری کمتر ماندگاری بیشتر
مدت زمان زیاد مدت زمان کم
روی موی تیره هم انجام می‌شود روی موی رنگ شده انجام می‌شود
از انتهای نوک مو و پشت سر شروع و درآخر جلوی سر و ریشه کل مو به یکباره انجام میشود

نحوه درست کردن رنگساژ چیست؟

طریقه رنگساژ کردن مو به صورت زیر است:

  • انتخاب رنگ موی شماره 8 تا 10 برای موهای بلوند
  • انتخاب رنگ با یک درجه تیره تر از پایه دکلره
  • آب
  • اکسیدان شماره یک
  • کاسه رنگ مو

نحوه درست کردن رنگساژ

یک چهارم تیوب رنگ موی انتخابی را برای رنگساژ درون کاسه رنگ ریخته و آن را با 75 سی سی اکسیدان شماره 1 و 75 سی سی آب ترکیب کنید. به این نکته توجه شود که نهایتا این ترکیب باید رقیق شود. آنگاه با قلم رنگ مو، آن را به همه موهایتان بمالید و شانه بزنید و سپس بعد از 15 دقیقه شستشو دهید.

چند تکنیک پر طرفدار ساخت رنگساژ چیست؟ 

صورتی: برای ساخت رنگساژ صورتی، رنگ موی بلوند دودی روشن شماره ۸٫۱ به مقدار ۱۰ سانت + رنگ موی قهوه ای متوسط حدودا 10 سانت + اکسیدان 6 درصد + واریاسیون دودی و مقداری آب را با هم مخلوط می‌کنیم.

طلایی: برای ساخت رنگساژ طلایی باید موها را به پایه ۹  برسانیم. سپس رنگ مو طلایی( استفاده از رنگ در پایه 8 و 9 ) به مقدار ۱۰ سانت+ اکسیدان شماره ۱ به مقدار ۴۰ سانت  و مقداری آب را با هم مخلوط می‌کنیم.

قرمز: برای درست کردن رنگساژ قرمز، رنگ مو بلوند قرمز تیره به مقدار ۱۰ سانت + واریاسیون قرمز به مقدار ۲ سانت + اکسیدان شماره ۱ و مقداری آب را با هم ترکیب می‌کنیم. برای مو با حجم زیاد این مقدار دو برابر شود.

دودی: برای درست کردن رنگساژ دودی  رنگ مو بلوند روشن شماره ۸ به مقدار ۱۰ سانت + واریاسیون دودی  به مقدار ۱۰ سانت + اکسیدان شماره ۱ به مقدار ۳۰ سی سی و مقداری آب را با هم مخلوط می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:رنگ پرمننت برای میکروبلیدینگ

چرا رنگساژ مو؟

یکی از پر طرفدارترین امور در سالن‌های آرایشی و مراکز زیبایی بانوان رنگ کردن موها است. تنوع رنگ مو به قدری زیاد و متنوع است که به راحتی می توان رنگ مناسب با تناژ پوست و صورت خود را انتخاب کرد. اما باید بدانید با همه کارهایی که برای رنگ مو مناسب انجام می‌شود، موهای رنگ شده بعد از چند بار شستشو، دیگر به درخشش و زیبایی روز اول نیستند. با رنگساژمو می توان موها را زنده کرد تا شفافیت و براق بودن بعد از رنگ کردن را، دوباره به دست آورند.

چرا رنگساژ؟

در مورد موهای هایلایت و مش شده، آمبره، بالیاژ مو و سامبره نیز استفاده از رنگساژ نتیجه خوبی دارد. وقتی از مواد دکلره برای انواع هایلایت و رنگ کردن مو استفاده می‌کنید، رنگ مو دقیقا همان رنگی است که از ابتدا پسندیده بودین اما بعد از دو ماه، کیفیت رنگ مو به وضوح عوض می‌شود. راهی برای احیای موهای رنگ شده و برگشت شفافیت و درخشندگی مو رنگساژ کردن است.

بانوانی که از ریباندینگ یا کراتینه مو استفاده کردند، می‌توانند از رنگساژ مو استفاده کنند. در رنگساژ تغییر رنگ قبلی مو و تغییر پایه رنگ متفاوت نیز وجود دارد. مواد رنگساژ اثرات احیا و کراتینه را از بین نمی‌برد و به موها آسیب نمی‌زند.

رنگساژ مو چه کاربردی دارد؟

رنگساژ، با رنگ مو متفاوت است و اصلا نباید جایگزین رنگ مو شود. از رنگساژ به علت اینکه آسیب کمتری به موهای دکلره شده، می‌رساند استفاده می شود. این تکنیک بر روی موهای پایه روشن به کار می رود و موجب رنگ گرفتن سریع تر رنگ روشن روی موهای تیره می شود.

از کابردهای دیگر رنگساژ به تمدید انواع هایلایت می‌توان اشاره کرد. هایلایت از روشهای جذاب برای تغییر رنگ مو است. در آن رنگ ها از انتهای ساقه به سمت ریشه مو، تیره تر می شوند. با توجه به اینکه هایلایت نیاز به ترمیم ریشه ندارد، توجه بسیاری از بانوان را جلب کرده است. از طرفی چنانچه بخواهید موهای هایلایت شده را رنگ کنید، در عمل جدا کردن تارهای موی تیره و روشن واقعا میسر نیست.

کاربرد رنگساژ

با استفاده از رنگساژ مو می توان هایلایت مو راتوسط مدرس آرایش دائم تهران تجدید کرد. به این ترتیب تنها دسته موهای دکلره شده، رنگ می گیرند زیرا پایه رنگ موی روشن تری دارند. اما قسمت تیره رنگ مو با رنگساژ دچار تغییر رنگ نمی‌شوند. به این ترتیب بدون اینکه آسیبی به هایلایت قبلی برسد و موها درخشندگی بعد از رنگ مو را به دست می آورند. در مورد رنگ موهای آمبره، بالیاژ و سامبره مو نیز به دلیل عدم نیاز به رنگ کردن ریشه مو می‌توان از رنگساژ برای ترمیم رنگ مو استفاده کرد.

آیا رنگ موی قبلی یا اکنون را دوست ندارید؟ به جای اینکه دوباره با مواد دکلره و رنگ‌های شیمیایی قوی به موهای خود آسیب بزنید، رنگساژ مو را انتخاب کنید. مواد رنگساژ بسیار ضعیف تر از رنگ مو و در مدت زمان کوتاهی روی موها اثر می‌گذارد.

سخن آخر “رنگساژ چیست؟”

رنگساژ مو جزو بهترین, حرفه‌ای ترین، جذاب‌ترین تکنیک برای رنگ مو است. این کار سبب صرفه جویی در هزینه و زمان شما خواهد شد. در عین حال رنگ‌هایی فوق العاده جذاب، لایت و خاص‌تر را تولید می کند. رنگساژ به علت اینکه آسیب کمتری به ریشه و ساقه مو می‌رساند، مورد استفاده بسیاری از بانوان عزیز بعد از رنگ کردن است. شما میتوانید جهت رزرو آنلاین با آرایش دائم تهران در ارتباط باشید.

سوالات متداول “رنگساژ چیست؟”

1.رنگساژ بهتر است یا رنگ مو؟ رنگساژ در واقع همان رنگ مو است که با مقداری آب قدرت آن کمتر می‌شود، به همین دلیل آسیب کمتری به مو می‌رساند. پس می‌توان گفت رنگساژ بهتر از رنگ مو است.

2.رنگساژ به موها آسیب میرساند؟ رنگساژ همان رنگ موی ضعیف شده با مقدار مناسبی آب است که بر روی موهای دکلره یا مش شده قرار می‌گیرد و آسیب کمتری به موها وارد می‌رساند.

3.هایلایت مو چگونه است؟ هایلایت ازروش‌های جذاب برای تغییر رنگ مو است، که در آن رنگ‌ها از انتهای ساقه به سمت ریشه مو، تیره‌تر می شوند.

4.رنگساژ موقت به مو آسیب می‌رساند؟ رنگساژهای موقت به صورت شامپوهای رنگی، ژل، موس و اسپری قابل تهیه و نحوه استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. در کل رنگساژ آسیب کمتری نسبت به رنگ کردن به مو می‌رساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره 100% رایگان و دریافت تخفیف شماره تماس خود را وارد نمایید

پاپ اپ ارسال شماره تماس

فیلد های "*" اجباری هستند