جهت اطلاع از نحوه برگزاری کلاس‌ها و رزرو وقت بصورت تلفنی تماس بگیرید.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتشن

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتشن
فهرست مطالب

بسیاری از افراد این دو کلمه را به جای هم استفاده می‌کنند البته این دو روش شباهت های بسیاری دارند و هر دو جز روش های آرایش نیمه دائمی هستند که اصلاح و عیوب و عدم تقارن صورت را فراهم می‌کند ولی اندک تفاوت جزئی با هم دارند. هر دو روش از رنگدانه‌های رنگی استفاده می‌کنند که بین لایه‌‌های مختلف پوست وارد می‌شوند. تکنیکی شبیه به خالکوبی، اما با تفاوت‌های مهم در این مقاله ما به تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن می‌پردازیم.

شباهت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

شباهت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

با وجود تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ، شباهت هایی نیز دارند که با وجود این شباهت ها اکثرا ممکن است این دو روش را با هم اشتباه بگیرند و یا تفاوتی برای آن‌ها قائل نباشند. هر دو روشی برای اصلاح و پرپشت کردن ابروها هستند.

رنگ

رنگ های مورد استفاده در این دو روش کاملا یکسان هستند و از پیگمنت‌های طبیعی استفاده می‌شود که واکنش پذیری نسبت به اکسیژن ندارند و از ترکیبات دی اکسید ساخته شده اند به همین دلیل به نسبت رنگ های تاتو مقاوم تر هستند و تغییر رنگ نمی‌دهند.

کاهش واکنش‌های آلرژیک

در روش های میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن، خطرات احتمالی از واکنش های الرژیک نسبت به روش سنتی تاتو بسیار کمتر است. استفاده از پیگمنتها و رنگدانه های ایمن، خطر عفونت را به مراتب کاهش می‌دهد. به طور کلی، هر دو روش از لحاظ خطر آفرینی در سطح بسیار پایین و کم ریسکی هستند.

پایداری

یکی دیگر از شباهت‌های بین میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ در دوام و پایداری نتیجه کار آنها است. اگر تاتو را به صورت سنتی انجام داده باشید، ممکن است با مشکلات فراوان پاک شود و یا حتی جای آن باقی بماند اما در میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ، نتیجه کار تا دو سال دوام خواهد داشت و پس از آن در صورت نیاز باید ترمیم شود. در هر دو روش نتیجه کار دایمی و ابدی نیستند.

"</p

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

بیشترین تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در استفاده از ابزارها و تفاوت انجام تکنیک و روش اجرا است که در ادامه این مقاله توضیح داده می‌شود.

تکنیک و روش اجرا

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن بیشتر در متفاوت بودن روش و اجرا است، در میکروبلیدینگ متخصصان معمولا از ابزارها به صورت دستی برای ایجاد بهترین شکل ابرو استفاده می کنند. با استفاده از قلم های لبه تیز مخصوص، خطوط باریک و دقیقی شبیه تارهای ابرو ایجاد می کنند که رنگدانه در مرز بین اپیدرم و درم رسوب می کند. این روش با تراشیدن پوست و تزریق رنگدانه، ظاهری دقیق از یک تار مو ابروی واقعی را می دهد. تیغ ها یا سوزن های مخصوص میکروبلیدینگ افکتی ظریف و دقیق و طبیعی ایجاد می‌کند، خط های که روی ابرو ایجاد میشود کاملا شبیه به تارهای طبیعی ابرو است.

در میکروپیگمنتیشن از یک دستگاه برقی انجام می‌شود که سر آن از سوزن هایی تشکیل شده است که به صورت دایره دور هم جمع شده اند تعداد این سوزن‌ها ۱ یا ۳ یا ۵ عدد می باشد. کاشت رنگ توسط این دستگاه عمیق تر بوده و در لایه های داخلی تری از پوست کاشت رنگ انجام می‌شود در واقع ظرافت قلم بلید را ندارد اما در قسمت درم پوست نفوذ می‌کند و خطوط عمیق تری همراه با سایه زنی را در پوست ایجاد می‌کند، بنابراین ماندگاری بالاتری دارد و برای افرادی که دارای پوست چرب یا تعرق زیاد هستند تکنیکی موثر است. در این تکنیک علاوه بر طراحی ابروها، طراحی و اصلاح نقاط دیگری مانند : خط چشم، خط لب، خط رویش موها (برای پر پشت تر جلوه دادن مو) و از بین بردن جای زخم و اسکار استفاده می‌شود.

 

 

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در هزینه ها

همان‌طور که خود شما هم می‌دانید، هزینه میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ابرو از طرف همه مراکز و سالن‌های زیبایی یکسان نیست. دلیل این تغییرات در قیمت میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ در ادامه فاکتورهای موثر بر قیمت میکروبلدینگ ابرو را معرفی می‌کنیم.

  1. موقعیت و امکانات مرکز زیبایی
  2. مهارت و سابقه متخصص
  3. حجم و میزان کار
  4. نوع رنگ مصرفی

میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ یک تکنیک محبوب در بین اینفلوئنسرهای زیبایی و افراد مشهور است. این یک روش نیمه دائمی برای طراحی و فرم دادن به ابروها است که با استفاده از قلمی متشکل از چندین سوزن خطوط نازک و باریکی مانند موهای طبیعی ابرو با استفاده از رنگدانه در لایه‌های سطحی پوست ایجاد می کند و نواحی خالی ابرو را پر می‌کند. این روش ابروها را پرتر نشان می دهد و باعث زیبایی بیشتر چهره شما می‌شود.

میکروبلیدینگ

 

میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن یک درمان زیبایی نوآورانه است که به مشتریان این امکان را می دهد تا ویژگی های خود را با کاشت رنگدانه در لایه پوست افزایش دهند. میکروپیگمنتیشن قرار دادن رنگدانه بین لایه های خارجی و تحتانی پوست توسط دستگاه های میکروپیگمنتیشن است. این روش بسیار طولانی تر از روش های دیگر است و شما باید هر دو تا پنج سال یکبار آن را تمدید کنید. میکروپیگمنتیشن، همچنین برای پرپشت نشان دادن مو سر و از بین بردن جای زخم استفاده میشود.

میکروپیگمنتیشن

میکروبلیدینگ بهتر است یا میکروپیگمنتیشن

در چند سال اخیر، روش های میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن برای رفع نواقص و شکل دهی به ابروها بسیار محبوب شده اند. البته این روش ها می توانند برای تاتو کردن سایر نقاط بدن و صورت نیز استفاده شوند. با توجه به تفاوت ابزارهای استفاده شده در این دو روش، طبیعتا هر کدام از این روش ها تفاوت هایی دارند که بستگی به انتظارات و شرایط شخصی هر فرد دارد.

 

 

5 نکته مهم‌ قبل از انجام میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

  1. 1 ماه قبل از انجام این روش ها از داروهایی نظیر رتینول، اسید سالیسیک و لایه بردارهای شیمیایی و داروهای ضد جوش استفاده نکنید زیرا مواد شیمیایی شدید می‌تواند پوست شما را حساس تر و واکنش پذیرتر کند. همچنین داروی رتینول باعث کمرنگ شدن و محو شدن زودرس رنگدانه ها می‌شود.
  2. اگر بوتاکس یا فیلر در ناحیه پیشانی داشتید، 1 ماه قبل از درمان ابرو خود صبر کنید. از آنجایی که بوتاکس برای اثر گذاری نیاز به زمان دارد بنابراین این احتمال وجود دارد که ابروهای شما نامتقارن شوند. در حالت ایده آل میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ باید قبل از تزریق بوتاکس انجام شود. بوتاکس روی پیگمنت شما تاثیر نمی‌‌گذارد، اما باید اجازه دهید پوست خود قبل از تزریق آن بهبود یابد و باعث آسیب بیشتر به پوست شود .
  3. به مدت 10 روز قبل ازانجام، از مصرف هر گونه دارو و مکمل هایی که خون شما را رقیق می کنند خودداری کنید. این کار باعث می‌شود که رنگدانه کمتر به پوست نفوذ کند و کار را برای اپراتور سخت‌تر می‌کند زیرا خونریزی بیشتری خواهید داشت.
  4. حداقل یک هفته قبل از انجام این روش ها، هرگونه اصلاح با تیغ، موچین، وکس و یا بند انداختن خودداری کنید.
  5. حداقل 24 ساعت قبل از انجام، از مصرف الکل و کافئین خودداری کنید و در روز انجام از فعالیت های غیر ضروری خودداری کنید.

مزایا میکروبلیدینگ

با توجه به نازکی موهایی که در میکروبلیدینگ ابرو استفاده می‌شود، تقریباً غیرممکن است که نتیجه غیرطبیعی به نظر برسد. هر مویی که در پوست کشیده می‌شود به طور کامل شبیه به یک ابروی واقعی است .

یکی از مزایای میکروبلیدینگ نیمه دائمی بودن آن است، به این معنی است که بانوان می‌توانند مدل و رنگ ابروهای خود را پس از مدتی تغییر دهند و استفاده از میکروبلیدینگ برای آن‌ها گزینه مناسبی است.

روش میکروبلیدینگ با ایجاد زیبایی، ظرافت و حالت سه بعدی و طبیعی، برخلاف روش های دیگر که به دلیل عدم ظرافت و کادر بندی، حالت تک بعدی و غیر طبیعی دارند، متناسب است.

در میکروبلیدینگ ابرو می توان فقط بخشی از ابرو را تتو کرد و تارهای نازکی را به آن اضافه کرد و امکان نازک و پهن ابرو در آینده وجود دارد ولی در روش های دیگر جوهر در سرتاسر ابرو تزریق می شود و باید کادر بندی شود و تمام ابرو را تاتو کرد.

مزایا میکروپیگمنتیشن

بزرگترین مزیتی که برای میکروپیگمنتیشن وجود دارد، زیبایی طبیعی که به فرد می بخشد. همانطور که گفته شد، این روش برای افرادی که در برخی نقاط صورت خود دچار فقر مو هستند، توصیه می شود و به خوبی می تواند این نقص را پوشش دهد. یکی از مزایای دیگر میکروپیگمنتیشن این است که با استفاده از دستگاه و رنگبندی مناسب، به عنوان یک آرایش نیمه دائمی شماره می شود. این به این معنی است که نیازی نیست هر بار که قصد خروج از خانه را دارید، وقت زیادی را صرف آرایش و پوشش دادن این نقص کنید. این فرایند ممکن است بین نیم ساعت تا دو ساعت طول بکشد و با استفاده از دستگاه و ابزار خاص خود، با انتقال پیگمنت به زیر سطح پوست، به بهبود ظاهر ابروها، لبها و چشمها کمک می کند. برای افزایش ماندگاری آن، باید مراقبت های قبل و بعد از این فرایند را به جدی بگیرید.

 

5 نکته مهم‌ قبل از انجام میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

آدرس :

شمال غرب تهران – شهرک گلستان – بلوار گلها – میدان اتریش – خیابان بنفشه ۹جنوبی – پلاک ۳۴ – طبقه دوم – سالن زیبایی فاطمه گرجی

شماره تماس :

09120085529

 

 

سخن پایانی

حال که تا حد زیادی تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن را می‌دانید، می‌توانید به راحتی روش مورد علاقه خود برای تغییر اساسی در ظاهرتان را انتخاب نمایید. اما در این بین توجه داشته باشید که برای انجام چنین عملیاتی حتما به مراکز معتبر همچون کلینیک زیبایی فاطمه گرجی مراجعه کنید. همچنین تجربه فرد انجام دهنده آن نیز بسیار مهم است.

سوالات متداول “تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن”

1. آیا می‌توان این تکنیک‌ها را در دوران بارداری انجام داد؟

در دوران بارداری، استفاده از میکروبلیدینگ  و میکروپیگمنتیشن ممنوع است. دلیل این ممنوعیت نیز وجود مواد شیمیایی در رنگدانه ها است. لطفا توجه داشته باشید که به خصوص در ۱۲ هفته ابتدایی، از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نکنید. این مواد به طور مستقیم از پوست و خون شما به بدن جنین وارد شده و می تواند صدمات جبران ناپذیری به وجود آورد. همچنین، عدم رعایت موارد بهداشتی ممکن است خطر ابتلا به عفونت ها را برای شما و فرزندتان افزایش دهد.

2. ماندگاری میکروبلیدینگ بیشتر است یا میکروپیگمنتیشن ؟

با توجه به متفاوت بودن تکنیک انجام این دو روش، روش میکروپیگمنتیشن ماندگاری بیشتری نسبت به روش میکروبلیدینگ دارد زیرا رنگ در لایه درم پوست نفوذ میکند اما با روش میکرونیدلینگ رنگ به لایه های سطحی تر پوست نفوذ می‌کند.

3. برای انجام میکروبلیدینگ چگونه یک مکان مناسب و پیگمنت آرتیست حرفه ای انتخاب کنیم؟

ابتدا باید بخوبی درمورد مرکز میکروبلیدینگ و پیگمنت آرتیست خود تحقیق کنید که دارای مجوز باشد. نمونه کارهای پیگمنتر را ببیند و از مهارت او اطمینان پیدا کنید. حتما از وسایل و ابزار  یکبار مصرف استفاده کند. استفاده از وسایل استریل بسیار مهم است تا از عوارض و بیماری ها در امان باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره 100% رایگان و دریافت تخفیف شماره تماس خود را وارد نمایید

پاپ اپ ارسال شماره تماس

فیلد های "*" اجباری هستند