جهت اطلاع از نحوه برگزاری کلاس‌ها و رزرو وقت بصورت تلفنی تماس بگیرید.

مراقبت های بعد از انجام میکروپیگمنتیشن

مراقبت های بعد از انجام میکروپیگمنتیشن
فهرست مطالب

میکروپیگمنتیشن روشی پرکاربرد برای ترمیم ابروها، لب ها، پوست سر و قسمت های مختلف بدن است. میکروپیگمنتیشن جزو روش های غیر تهاجمی است و البته اگر زیر نظر پزشک متخصص و در اماکن بهداشتی انجام شود عوارض جدی در پی ندارد. این روش ظرافت خاصی دارد و در صورت انجام صحیح ماندگاری بالایی دارد ، در این مقاله با راهنمایی های برای مراقبت های بعد از انجام میکروپیگمنتیشن و محدود کردن هرگونه عفونت یا مشکلات و بهبودی در  سریع ترین زمان به شما کمک میکنیم.

مراقبت ها بلافاصله بعد از انجام میکروپیگمنتیشن

مراقب صحیح پس از انجام این روش در اثربخشی، سلامتی و ماندگاری تاثیر زیادی دارد. پیروی از این دستورالعمل ها برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن به شما کمک میکند.

مراقبت ها‌ی  بعد از انجام میکروپیگمنتیشن در روز اول – چهارم

آدرس

شمال غرب تهران – شهرک گلستان – بلوار گلها – میدان اتریش – خیابان بنفشه ۹جنوبی – پلاک ۳۴ – طبقه دوم – سالن زیبایی فاطمه گرجی

شماره تماس

۰۹۱۲۰۰۸۵۵۲۹

 

 

 

مراقبت ها‌ی  بعد از انجام میکروپیگمنتیشن در روز اول – چهارم

عدم لمس کردن و خارش

زخم هایی که ناشی از انجام میکروپیگمنتیشن هستند هرگز نباید خارانده شوند و روی زخم ها کنده شوند در اینصورت احتمال بروز عفونت امکان دارد و باید اجازه بدهید جای زخم ها خود به خود و به آرامی التیام ببینند، پس از آنکه پوست فرآیند ترمیم را شروع میکند خشکی ها و پوسته هایی در آن ناحیه ایجاد میشود هرگز به آنها دسن نزنید و اجازه بدهید ترمیم پوست روال طبیعی خود را در پیش بگیرد.

پرهیز از شستشو و استحمام

بعد از انجام میکروپیگمنتشین به مدت 3 روز در ناحیه که کار انجام شده و زخم روی پوست هست، هرگز نباید در معرض آب و شستشو قرار بگیرد. همچنین تا 3 روز از استحمام بپرهیزید زیرا تماس با آب و مواد شوینده باعث ایجاد عفونت در زخم ها می شود.

پرهیز از قرار گرفتن زیر نور آفتاب

هرچقدر که میتوانید در 3 روز اول از آفتاب دوری کنید، اشعه ماورا بنفش نور خورشید میتواند واقعا خطرناک باشد و باعث ایجاد التهاب در جای زخم میشود و ممکن است ماندگاری یا رنگ میکروپیگمنتشن کم شود . برای نتایج بهتر و مراقب از نور خورشید میتوانید از کلاه لبه دار استفاده کنید.

عدم انجام فعالیت بدنی شدید

پس از انجام میکروپیگمنتیشن به مدت یک ماه از فعالیت های ورزشی سنگین خودداری کنید زیرا به هیچ وجه نباید عرق کنید.

مصرف مسکن و آنتی بیوتیک

بعد از اینکه تاثیر داروی بی حس کننده موضعی که غالباً لیدوکائین است از بین می‌رود، دردی در محل میکروپیگمنتیشن رخ می‌دهد که برای تسکین آن درصورت نیاز میتوان از مُسکن استفاده کرد. برای این منظور بهتر است از داروی استامینوفن بصورت هر ۸ ساعت یکبار استفاده کرد و بهتر است از داروهای مسکن کدئین دار و یا ترکیبی مانند مگافن و نوافن اجتناب کرد زیرا که مصرف آنها ضرورتی ندارد.

در صورت نیاز و تجویز پزشک استفاده از آنتی‌بیوتیک مانند سفالکسین با دوز ۵۰۰ میلی‌گرم به صورت هر ۸ ساعت یکبار به مدت ۷ تا ۱۰ روز، یکی از اقدامات اساسی برای پیشگیری از عفونت ناشی از میکروپیگمنتیشن است.

میکروپیگمنتیشن چشم

مراقبت ها‌ی  بعد از انجام میکروپیگمنتیشن در روز پنجم-هفتم

  1. در روز پنجم میتوانید محل زخم را آب گرم و شوینده مناسب شستشو دهید و از پمادهای چرب کننده و مرطوب کننده های بدون عطر استفاده کنید.
  2. دو بار در روز محل زخم را به خوبی چرب کنید. (وازلین یا پماد هایی که برای شما تجویز کردند.)

مراقبت ها‌ی عمومی بعد از انجام میکروپیگمنتیشن

  1.  به مدت 1 ماه از استخرهای کلردار، آبشوری، اتاق های بخار و سونا دوری کنید.
  2. لطفاً به خاطر داشته باشید که اشعه ماوراء بنفش یا نور خورشید می‌تواند به قسمت تحت درمان آسیب و اشکالات جدی وارد کند. بنابراین، اگر مجبور به بیرون رفتن هستید، باید مقداری ضد آفتاب استفاده کنید. مطمئن شوید که ضد آفتابی که استفاده می‌کنید دارای حداقل SPF 50+ است. همچنین، به مدت ۳۰ روز در ناحیه تحت درمان از گرفتن حمام آفتاب خودداری کنید.·
  3. برای از بین رفتن سلول های مرده و پوسته ها میتوانید از کرم لایه برداراستفاده کنید.·
  4. از استفاده از الکل پرهیز کنید. لوسیون ها و یا کرم هایی که مقادیر کمی الکل دارند موردی برای استفاده ندارند. پس از گذشت 30 روز تقریبا شرایط به حالت عادی برمیگردد و شما میتوانید به زندگی روزمره خود برسید.

دوام و ماندگاری میکروپیگمنتیشن

دوام و ماندگاری میکروپیگمنتیشن

دوام و ماندگاری میکروپیگمنتیشن بستگی به مراقبت های بعد از انجام میکروپیگمنتیشن دارد که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد، اما در صورتی که ترمیم ها به موقع انجام شوند بعد از انجام میکروپیگمنتیشن بیش از 18 ماه ماندگاری دارد.

عواملی که ماندگاری میکروپیگمنتیشن را تضعیف میکنند:

  • نور خورشید
  • نوع و جنس رنگ مصرفی
  • بافت تشکیل دهنده پوست و نوع پوست
  • مهارت پیگمنتر
  • عدم تعرق تا 24 ساعت بعد از انجام

 

مراقبت های کلی پس از میکروپیگمنتیشن لب

کاهش التهاب و ورم :

  • استفاده از کمپرس یخ روی ناحیه لب ها
  • لب ها پس از یک هفته شروع به بهبود میکنند شما باید از کندن و ناخن کشیدن روی زخم ها خودداری کنید زیرا باعث ایجاد زخم و اسکار یا از بین رفتن رنگدانه در ناحیه تحت درمان میشود.
  • به مدت دو هفته از ورزش کردن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کنید.
  • از انجام هرگونه تزریق لب تا یک ماه خودداری کنید.
  • از خوابیدن یا هرگونه اعمال فشار در ناحیه صورت خودداری کنید.
  • حتما به مدت 1 هفته لب ها خود را چرب و مرطوب کنید ( با استفاده از پمادهایی که برای شما تجویز شده است)
  • تا دو هفته پس از انجام میکروپیگمنتیشن از آرایش لب ها بپرهیزید.

مراقبت های کلی پس از میکروپیگمنتیشن لب

درمان تب خال پس از انجام میکروپیگمنتیشن

تبخال یک حمله ویروسی به قسمت های مختلف بدن است. شایع ترین نوع تبخال کنار لب ها و لب بالایی است. تبخال در مرحله اول به صورت درد است و به مرور زمان عفونی و دردناک می شود. در واقع تبخال توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می شود. یکی از علل تبخال، عدم توجه به مراقبت های بعد از انجام میکروپیگمنتیشن لب است. پس حتما مراقب باشید و درمان تبخال را بعد از میکروپیگمنتیشن لب دنبال کنید. برای درمان تبخال باید از قرص ها و پمادهای ضد تبخال مانند آسیکلوویر 200 یا 400 استفاده کنید و در غیر اینصورت و بروز مشکلات جدی تر به پزشک مراجعه کنید.

سخن آخر

حال اگر شما هم می‌خواهید کارهای آرایشی انجام دهید و همیشه آراسته به‌نظر برسید ما کلینیک زیبایی فاطمه گرجی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره 100% رایگان و دریافت تخفیف شماره تماس خود را وارد نمایید

پاپ اپ ارسال شماره تماس

فیلد های "*" اجباری هستند